مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

مهم این است که ما تکلیفی ادا می‏کنیم؛ تکلیف ما این است که در مقابل ظلمها بایستیم، تکلیف ما این است که با ظلمها مبارزه کنیم، معارضه کنیم، اگر توانستیم آنها را به عقب برانیم که بهتر، و اگر نتوانستیم به تکلیف خودمان عمل کردیم. اینطور نیست که ما خوف این را داشته باشیم که شکست بخوریم. اولاً که شکست نمی‏خوریم؛ خدا با ماست، و ثانیاً بر فرض اینکه شکست صوری بخوریم شکست معنوی نمی‏خوریم، و پیروزی معنوی با اسلام است، با مسلمین است، با ماست.

موضوع:سبک زندگی انقلابی

جنبش عدالتخواهی قرار است کارگزاران را به سمت تشکیل دولت اسلامی پیش ببرد تا کارگزاران هم در این مثلث نقش خود را درست انجام دهند.

زندگی انقلابی به این معناست که باید انقلابی زندگی کرد، انقلاب اسلامی به معنای تحول اسلامی است. واحد انقلاب اسلامی انسان است؛ یعنی انقلاب اسلامی را هرکس باید از خودش شروع کند

در عصر جدید فردی به نام سید روح الله خمینی آغاز گر نقطه انفجار این تحول بود و بعد از او این تحول به افراد و نقاط دیگر منتقل شد و در ایران ثابت نماند

کسانی که می‌خواهند انقلابی بودن را به صورت نظری و دقیق درک کنند باید سه جایگاه تاریخی، هویتی و جهانی انقلاب اسلامی را بررسی و درک کنند و کسی که می‌خواهد انقلابی زندگی کند باید این سه وجه خود را کامل کند، کسی که می خواهد زندگی انقلابی داشته باشد اگر از جایگاه تاریخی انقلاب اسلامی مطلع نباشد به بیراهه می رورد؛ زیرا همبستگی خود را با پیشینیانش درک نکرده و سرنوشت آنها را نمی بیند.

انقلاب اسلامی در عصری رخ داد که هیچ جریانی در مقابل تفکر شیطانی نبود که به صورت تشکیلاتی داشت دنیا را تصرف می کرد و کشتار و خون ریزی به راه می انداخت؛ اما مردی آمد و یک تنه تمام قدرت های بزرگ روز را نفی کرد و در مقابل آنها ایستاد. پیرمردی آمد و گفت  هیچ کسی جز الله را قبول نداریم و داستانی شروع شد که نامش را گذاشتیم انقلاب اسلامی و همه نوع فشار را بر وی وارد کردند از کودتا گرفته تا جدایی طلبی و جنگ، ولی امام همچنان ایستادگی کرد.

جایگاه هویتی انقلاب اسلامی داستان جنگ هویتی ما از اول تاریخ تاکنون است، از نظر هویتی وقتی می گوییم: حضرت عیسی باید همان حسی را که در ازای بردن نام امام خمینی در ما ایجاد می شود داشته باشیم

در مورد جایگاه جهانی انقلاب اسلامی هم باید با پیش زمینه تاریخی و فکری خود بتوانیم صحنه مبارزه را ترسیم کنیم؛ باید دوستان و دشمنان خود را بشناسیم و وقتی با این دید پیش برویم دیگر اهل سنت برای ما دشمن نیستند. برنامه جدید آمریکا برای ایجاد دعوا در خاورمیانه تقابل میان شیعه و سنی می باشد؛ یعنی همان سیاست قدیمی تفرقه انداز و حکومت کن

وقتی که نگاه دو وجهی باشد و دو جبهه برای خود در نظر بگیریم می بینیم که بسیاری از اهل سنت و حتی سلفی ها آنگونه که ما فکر می کنیم نیستند؛ حتی اگر این تفکر را هم نداشته باشیم و خوب تحقیق کنیم؛ می بینیم که درصد بالایی از اهل سنت عاشق اهل بیت هستند؛ مگر از یک میلیارد مسلمان چقدرش سلفی، وهابی و وهابی تکفیری است؟ مشکل ما با وهابی های تکفیری است، نه وهابی هایی که مستضعف فکری هستند

زندگی انقلابی از نظر ما یعنی بازی کردن در میدانی که رهبری مراحل آن را ذکر کرده اند یعنی همان سیری که رهبری از انقلاب تا تشکیل تمدن اسلامی برشمرده اند انقلاب، نظام، حکومت، دولت و … .

تمدن اسلامی یعنی گستره بزرگی از مسلمان که با روش اسلامی زندگی می کنند. امام امت و کارگزارن، مثلثی است که ارکان جمهوری اسلامی را تشکیل می دهند.

در ۱۰سال اخیر رهبری سه موضوع جنبش عدالتخواه ، نهضت آزاد اندیشی و جنبش نرم افزاری را دائما مطرح کرده اند و اگر این موضوعات بخوبی تحقق بیابند قرار است اشکال کارگزاران را حل کند و به سمت حکومت اسلامی برود. این یعنی رهبری برای حل مشکل کارگزاران یک ماشین سه موتوره طراحی کرده است. از سه مقوله فوق دو مورد اول مربوط به دانشجویان و جنبش نرم افزاری مربوط به اساتید می باشد.

در جنبش عدالتخواهی قرار است کارگزاران به سمت تشکیل دولت اسلامی هل داده شوند یعنی قرار است کارگزاران هم در این مثلث نقش خود را درست انجام دهند. کارگزاران فقط به معنی افراد نیست باید سیستم ها هم درست عمل کنند. برای حل این مشکل سیستم ها باید اسلامی شوند و اولین مرحله آن هم این است که تفکر اسلامی وارد ذهن مسئولان شود. جنبش عدالتخواهی قرار است جلوی انحرافات، اشکالات و بی عدالتی ها را بگیرد.

برای انقلابی بودن باید دائما خود را به روز کنیم؛ چرا که شرایط همواره در حال تغییر است. رهبر انقلاب روز به روز برای این جریان تمدنی کلید واژه، دستور و کار تعریف می کنند و ما باید دائما با صحبت های رهبری به روز شویم.

 

رهبری فرمودند: عدالت را به مطالبه افکار عمومی تبدیل کنید و خوشبختانه جنبش عدالتخواهی شیراز گام های موثری در این زمینه برداشته است و هرجا بچه های عدالتخواه شیراز در عرصه های مختلف عدالت را از کارگزاران مطالبه کرده اند شخص رهبری و یا نماینده ایشان وارد شده و حمایت کرده اند.

 

  • جنبش عدالت خواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی