مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

مهم این است که ما تکلیفی ادا می‏کنیم؛ تکلیف ما این است که در مقابل ظلمها بایستیم، تکلیف ما این است که با ظلمها مبارزه کنیم، معارضه کنیم، اگر توانستیم آنها را به عقب برانیم که بهتر، و اگر نتوانستیم به تکلیف خودمان عمل کردیم. اینطور نیست که ما خوف این را داشته باشیم که شکست بخوریم. اولاً که شکست نمی‏خوریم؛ خدا با ماست، و ثانیاً بر فرض اینکه شکست صوری بخوریم شکست معنوی نمی‏خوریم، و پیروزی معنوی با اسلام است، با مسلمین است، با ماست.

مردم شریف و انقلابی ایران؛

سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک شبیه به یک بازی بود که می توانست با برد ما به پایان برسد اما در آخرین لحظات، با وسوسه آمریکا- که کار شیطان وسوسه است- هیئت ایرانی، بازی را واگذار کرد.کشاندن ایران پای میز مذاکره از اهدافی­ست که رژیم امریکا مدت­هاست به دنبال آن بوده تا با تبلیغات رسانه­ای، بیشترین بهره­برداری را از آن داشته باشد. موضوعی که از ابتدای انقلاب، آمریکا به خوبی به آن واقف است تا بتواند بر الگوگیری کشورهای اسلامی از ایرانی که آبروی خود را از «مقاومت» دارد؛ تاثیر منفی داشته باشد و اکنون که انقلاب­های اسلامی نوپای منطقه، به سوی پدرمعنوی خود که همان ایران اسلامی­ست، دست دراز کرده­اند، دیدن تصویر روسای جمهور ایران و امریکا در کنار یکدیگر، می­تواند اقتدار این پدر را در هم بشکند. 

پیرامون سفر اخیر جناب آقای روحانی،لازم است نکاتی را به عرضتان برسانیم:

قتل عام و کودتا

حافظه تاریخی ایرانیان و ملت­های جهان، مملو از خاطراتی­ست آکنده ازاستثمار و استعمار و استحمارملت ها که این کدخدا(!) بر آن­ها روا داشته است.جنایات آمریکا امروز در جهان چون آفتاب در یک روز مهتابی برهمگان واضح و مبرهن است؛برای ذکر گوشه ای از حیوانیت با روکش حقوق بشراین ظالم،می توان به قتل عام ها و حمایت از کودتاها در آمریکای لاتین و ایران،سکوت و هم دستی درکشتار خونبار در اردوگاه­های صبرا و شتیلا،آوارگی میلیون­ها  نفر از مردم سوریه و کشتار این ملت تنها به جرم مقاومت اشاره کرد و در کنار آنها لازم است این سوال را از خود بپرسیم که آیا روزی است که مسلمانی با سلاح آمریکایی از پا در نیاید؟ که رهبر کبیر انقلاب فرمودند:«دولت آمریکا این است که دارید می بینید که مظلوم را- دارد- در هر جا پیدا می کند پوست می کند، هر جا بتواند می رود و بمب سرشان می ریزد، هر چه بتواند ذخائر ملّت ها را می برد، ما بخواهیم روابط با اینها داشته باشیم؟»

 فلسفه انقلاب اسلامی 

آمریکا ظالم است و ما مسلمان،تکلیف چیست؟چرا باید با آمریکا وارد مذاکره و یا ارتباط شویم؟آیا در عملکردش تغییری رخ داده است،نیتش عوض شده است،جنایاتش کمتر شده است؟عذر خواهی کرده است؟شما به عنوان ولی نعمتان انقلاب به ما بگویید،مگر فلسفه انقلاب اسلامی که بار اصلی آن بر دوش شما بوده است،جز مبارزه دائمی با جهانخواران و نظام سرمایه داری و رفاه طلبی و ظلم و کفر و نفاق است؟مگر امام راحل نفرمودند:«من با اطمینان می گویم اسلام ابر قدرت ها را به خاک مذلت می نشاند،اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد...نهضت ملت شریف ایران برای قطع ایادی دشمنان ادامه دارد و تا آمریکا و سایر ابر قدرت ها به ستمکاری و جنایات خود ادامه می دهند،ملت ما به مقابله و مبارزه خود با آنان ادامه می دهد و استقلال همه جانبه خود را با تمام قوا حفظ میکند...مسئله،حفظ اسلام و اصول انقلاب است،مردم ایران ثابت کرده اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند،ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آنرا هرگز نخواهند داشت».

آیا مذاکره،راه حل مشکلات اقتصادی است؟ 

اگر از مهم ترین مشکلات امروز مسائل اقتصادی باشد،که هست راه حل آن چیست؟آیا راه حل آن در بیرون از مرزهایمان است یا در درون مرزها؟آیا راه حل آن اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی و انسجام درونی و تقویت بنیان های اجتماعی است،یا مذاکره برای مذاکره و ارتباط با ظالم ترین ظالمین دنیا؟آیا راه حل،مبارزه با مفاسد اقتصادی،زالو صفتان اجتماعی،مرفهین بی درد و سرمایه سالاران غربزده است،یا کرنش و تسلیم در برابر دشمن؟آیا اگر دولت یازدهم دائما از کلید حل مشکلات در سیاست خارجه دم بزند،این سوال را برای اذهان متبادر نمی کند که دولت فعلی،برای حل مشکلات، ساده ترین و سر دست ترین و البته موهومی ترین راه حل معضلات اقتصادی را انتخاب کرده است؟چرا فکر می کنیم با مذاکره،تحریم ها برطرف و مشکلات معیشتی ساماندهی می شود؟اولا مگر ریشه تمام مشکلات اقتصادی تحریم ها هستند،ثانیا مگر ذات آمریکا پس از این همه سال برای ما روشن و آشکار نشده است؟رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« تحریمها با مذاکره برداشته نخواهد شد؛ این را من به شما عرض بکنم. هدف تحریمها چیز دیگرى است. هدف تحریمها خسته کردن ملت ایران است، جدا کردن ملت ایران از نظام اسلامى است. مذاکره هم که انجام بگیرد، اگر ملت ایران باز در صحنه باقى باشد و بر حقوق

 

خود اصرار بورزد، این تحریمها وجود خواهد داشت. ملت ایران در مقابل این فکر غلط دشمن چه کار میکند؟...واللَّه که آمریکا از هیچ‌چیز ملت ایران، به قدر مسلمان بودن و پایبند بودن به اسلام ناب محمّدى، ناراحت نیست. او مى‌خواهد شما از این پایبندیتان دست بردارید. او مى‌خواهد شما این گردنِ برافراشته و سرافراز را نداشته باشید؛ حاضرید؟»

دستاورد مذاکره اخیر چه بوده است؟

دستاورد این مذاکرات و تغییر در لحن گفتگو چه بوده؟مقامات آمریکایی چه تغییری در مشی خود به وجود آورده اند؟رئیس جمهور آمریکا سه روز پس از گفتگوی تلفنی با آقای روحانی گفت:همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی علیه ایران روی میز است،«ادر ویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد:«ما می‌توانیم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده به اعمال فشار بیشتر بر ایران ادامه دهیم»! کاترین اشتون پس از پایان مذاکره با هیئت ایرانی گفت:«در بسته پیشنهادی 1+5 تغییری ایجاد نشده است!»رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که باید بر شدت تحریم‌ها علیه ایران افزوده شود، تعدادی از نمایندگان کنگره، از جمله «لیندسی گراهام» و «مک کین» با صدور بیانیه‌ای خطاب به اوباما، نوشته‌اند «ما نباید به ایران اجازه بدهیم از چانه‌زنی به عنوان ابزار فریب و خرید وقت استفاده کند.» این کلام امام خمینی(ره) را یادآوری می کنیم که فرمودند:«به گفته قرآن کریم (ابر قدرتان)هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمی دارند مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند،ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست ها و آمریکا و شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی مان را لکه دار نمایند.»

انقلاب اسلامی و مستضعفین جهان 

با نگاهی به تحولاتی که اخیرا در منطقه اسلامی ما در حال وقوع است و همینطور در دیگر نقاط دنیا، به چرخش جهان به نفع مستضعفین پی می­بریم. از بیداری اسلامی که همان شعارهای انقلاب ما را در خیابا­های دیگر کشورهای اسلامی جاری ساخت تا بار دیگر به انقلاب اسلامی­مان ببالیم،تا جنبشی که در قلب ایالات متحده درمبارزه با انحصارطلبی­ها و سیاست­های ظالمانه این رژیم سر بر آورد. اما پیش از همه این­ها،این کشورمخالف درجه یک انسانیت،وقتی که ماهیت انقلاب ایران را دریافت و آن را در تضاد با ذات خصمانه خود دید،از همان ابتدا بدنبال نابودی آن به انحاء مختلف برآمد و زمانیکه به هدف خود نرسید،در صدد جلوگیری از انتشار پیام این انقلاب برآمد تا مبادا سرزمین­ها و انسان­های تحت سیطره آن­ها بیدار شوند و منافع و کدخدایی­شان را نابود کنند. که در این راه با ایرانی که خود را «سازش­ناپذیر» و «مقاوم» معرفی می­کرد روبرو شد؛ایرانی که به الگویی برای دیگر کشور­ها تبدیل می­شد. پس بحث مذاکره را پیش کشیدند؛امام خامنه ای(ارواحنا له الفدا) در این مورد می فرمایند:«بحث مذاکره را پیش کشیدند، که ایران بیاید بنشینیم مذاکره کنیم. همین رفتار غیرمنطقى، در این دعوت به مذاکره هم وجود دارد. غرض آنها حل مشکلات و مسائل نیست ،غرضشان یک کار تبلیغاتى است براى اینکه به ملتهاى مسلمان نشان دهند که ببینید این نظام جمهورى اسلامى بود با آن سرسختى، با آن ایستادگى، اما عاقبت مجبور شد بیاید باب مصالحه و گفتگو را با ما باز کند. وقتى ملت ایران اینجور است، شماها چه میگوئید دیگر؟ این را براى خاموش کردن و ناامید کردن ملتهاى سربرافراشته‌ى مسلمان که امروز در بسیارى از کشورهاى اسلامىِ اینها نسیم بیدارى وزیده است و به خاطر اسلام احساس عزت میکنند، لازم دارند.» هم چنین نوع نگاه امام خمینی(ره) به مسلمانان جهان را نباید فراموش کنیم که فرمودند:«ما مسلمانان جهان را مانند مسلمانان کشور خود دانسته و همیشه خود را در سرنوشت آنان شریک می دانیم.»

آیا آزموده را آزمودن،خطا نیست؟

آیا مذاکرات به سود ایران است؟منافع ایران اسلامی را تامین می کند؟آیا آزموده را آزمودن خطا نیست؟مصر پس از سی سال مذاکره به کجا رسید؟با مذاکره به چه دستاوردی رسید که ما هم برای رسیدن به آن،دست به دامن این ابزارشویم؟اگر صرف مذاکره مهم است،مقامات فلسطینی که 21 سال است در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی هستند و به جایی نرسیده اند.آمریکا چند ماه پس از مذاکره با سوریه شروع به آتش افروزی در آنجا نمود و همین اواخر هم بیشترین پافشاری ها را برای حمله نظامی به سوریه همین آمریکا می کرد.حقیقت این است که اگر جمهوری اسلامی تا امروز پیشرفتی داشته به خاطر مقاومت و پافشاری بر اصول و آرمان های انقلاب و تقید به اسلام ناب بوده است و لا غیر.

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

 

  • جنبش عدالت خواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی