مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

مهم این است که ما تکلیفی ادا می‏کنیم؛ تکلیف ما این است که در مقابل ظلمها بایستیم، تکلیف ما این است که با ظلمها مبارزه کنیم، معارضه کنیم، اگر توانستیم آنها را به عقب برانیم که بهتر، و اگر نتوانستیم به تکلیف خودمان عمل کردیم. اینطور نیست که ما خوف این را داشته باشیم که شکست بخوریم. اولاً که شکست نمی‏خوریم؛ خدا با ماست، و ثانیاً بر فرض اینکه شکست صوری بخوریم شکست معنوی نمی‏خوریم، و پیروزی معنوی با اسلام است، با مسلمین است، با ماست.

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

امروز ایران در آستانه سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است،امروز روزی است که دانشجویان پیرو خط امام(ره)،با تسخیر سفارت آمریکا در ایران،تمام معادلات جهانی را برهم زدند،دانشجویان خط امامی،آن زمان به خوبی درس زیر میز زدن سیاست های جهانی را که از معلم کبیر خویش آموخته بودند،پس دادند.دانشجویان آن زمان،با حرکت هوشمندانه خود،سیاست «نه شرقی،نه غربی»جمهوری اسلامی را به منصه ظهور گذاشتند و انقلاب دوم را رقم زدند.دانشجویان با تسخیر سفارت،شعار های اصلی و اولیه انقلاب که «استقلال و آزادی» بود را به نمایش گذاشتند و با این عمل خود مغرضین داخلی و طماعان درونی را رسوا نمودند و سر جای خود نشاندند و ولایت مداری صحیح و زیرکانه خود را به اثبات رساندند.

در واقع پس از تسخیر سفارت آمریکا بود که دشمنی و تقابل ما با نظام سلطه و نماد آن که آمریکا بود و هست،بر همگان مبرهن و واضح شد.بی دلیل نیست که شهید مرتضی آوینی شعار «مرگ بر آمریکا»را «ام الشعائر» انقلاب اسلامی  نامیدند.«مرگ بر آمریکا»فقط اعلام برائت از یک دولت نیست،مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر این خوی اشرافیت و کاخ نشینی،یعنی مرگ بر الگوی لیبرال سرمایه داری،مرگ بر حاکمیت قبیلگی،مرگ بر جمود و محافظه کاری،مرگ بر زر و زور و تزویر،مرگ بر تمام وجوه ضد اسلامی،چه این معیار ها بر دولت های خارجی صدق کند،چه بر افراد واحزاب داخلی اطلاق شود.ما با تمام شئون اسلام آمریکایی مخالفیم،چه در بیرون مرزهایمان و چه در درون خاک هایمان.

امروز جامعه دانشجویی بر محور مهم ترین هدف انقلاب اسلامی،یعنی تامین عدالت اجتماعی در حال حرکت است،دانشجویان امروز با تاسی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال 58 که به فرمان امام خود لبیک گفتند و انقلاب دوم را رقم زدند،با پیروی از رهبر معظم انقلاب به کلام «امروز لب انتظار من از دانشجویان عدالتخواهی است» لبیک گفتند و در این راه پر فراز و نشیب از سرزنش هیچ سرزنش کننده ای باکی ندارند.ما معتقد به عدالتخواهی در تمامی سطوح هستیم،عدالتخواهی در عرصه درون و نفس انسان،عدالتخواهی در عرصه داخلی و کشوری و همچنین عدالتخواهی در عرصه بین المللی،ما به مطالبه عدالت در تمام سطوح عقیده داریم.سیاست خارجی هر کشور،نمود بین المللی سیاست داخلی هر کشوری است،بعد بین المللی عدالتخواهی درونی،استکبار ستیزی بیرونی است.بر همین اساس صداهایی که در داخل از سرمایه داری و اشرافیت دفاع می کنند اما در عرصه بیرونی شعار استکبار ستیزی می دهند(و همچنین بالاعکس) برای ما غیر قابل باور و متناقض نما است.

ما از امام روح الله(ره)یاد گرفتیم که در برابر هر گونه ظلم و بی عدالتی کمترین نرمشی نشان ندهیم و آموختیم که از تمامی عدالتخواهان عالم حمایت کنیم و در برابر تمام ظالمین عالم بایستیم.ما با تمامی کانون های قدرت و ثروت داخلی و خارجی که خون محرومین و مستضعفین را در شیشه کرده و تنها به منافع حیوانی خویش می اندیشند،سر جنگ و دعوا داریم.ماهیت عین الظلم بودن آمریکا امروز برای همگان روشن است،حافظه تاریخی ایرانیان و ملت­های جهان، مملو از خاطراتی­ست آکنده ازاستثمار و استعمار و استحمارملت ها که این کدخدا(!) بر آن­ها روا داشته است. برای ذکر گوشه ای از حیوانیت با روکش حقوق بشراین ظالم،می توان به قتل عام ها و حمایت از کودتاها در آمریکای لاتین و ایران،سکوت و هم دستی درکشتار خونبار در اردوگاه­های صبرا و شتیلا،آوارگی میلیون­ها  نفر از مردم سوریه و کشتار این ملت تنها به جرم مقاومت اشاره کرد و در کنار آنها لازم است این سوال را از خود بپرسیم که آیا روزی است که مسلمانی با سلاح آمریکایی از پا در نیاید؟ که رهبر کبیر انقلاب فرمودند:«دولت آمریکا این است که دارید می بینید که مظلوم را- دارد- در هر جا پیدا می کند پوست می کند،هر جا بتواند می رود و بمب سرشان می ریزد، هر چه بتواند ذخائر ملّت ها را می برد، ما بخواهیم روابط با اینها داشته باشیم؟»

ایران امروز در آستانه الگو شدن برای مستضعفین جهان قرار دارد،آرزوی امام(ره) که صدور انقلاب ایران به دیگر کشورها و بیداری و رهایی ملت ها از زیر بار ظلم و زورگویی بود،امروز در حال تحقق است.این الگو شدن ایران اسلامی در جهان امروز به راحتی بدست نیامده است،این سرمایه عظیم پس از 34 سال مقاومت و نثار خون هزاران شهید و جانباز به پای این انقلاب است،انقلابی که ریشه در انقلاب رسول الله(ص) دارد و ادامه دهنده راه همان انقلاب است.اینکه امروز عده ای ساده انگارانه و با ولعی توصیف نشدنی از رابطه و مذاکره با آمریکا دم می زنند و در باغ سبزی را گشودند که آنسرش ناپیداست و گویی قرار نیست از تجربه های گذشته خویش درس بگیرند،برای ما تاسف بار و غیر قابل توجیه است.ما نمی توانیم چشم بر حداقل 60 سال جنایات آمریکا به مظلومین جهان و ایران ببندیم و بر مذاکرات بدون تحقق شروط رهبری رضایت دهیم،ما نمی توانیم پس از این همه سال مقاومت و خون دل خوردن،شاهد از دست رفتن آبرو و سرمایه خود در عالم باشیم و دم فرو بندیم.امام خامنه ای می فرمایند:« بحث مذاکره را پیش کشیدند، که ایران بیاید بنشینیم مذاکره کنیم. همین رفتار غیرمنطقى، در این دعوت به مذاکره هم وجود دارد. غرض آنها حل مشکلات و مسائل نیست،غرضشان یک کار تبلیغاتى است براى اینکه به ملتهاى مسلمان نشان دهند که ببینید این نظام جمهورى اسلامى بود با آن سرسختى، با آن ایستادگى، اما عاقبت مجبور شد بیاید باب مصالحه و گفتگو را با ما باز کند. وقتى ملت ایران اینجور است، شماها چه میگوئید دیگر؟ این را براى خاموش کردن و ناامید کردن ملتهاى سربرافراشته‌ى مسلمان که امروز در بسیارى از کشورهاى اسلامىِ اینها نسیم بیدارى وزیده است و به خاطر اسلام احساس عزت میکنند، لازم دارند...».

آیا راه حل مشکلات امروز مملکت،که مهم ترین آن مسائل اقتصادی است در سیاست خارجه ما نهفته است یا در درون مرزهایمان؟آیا راه حل آن اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی و انسجام درونی و تقویت بنیان های اجتماعی است،یا مذاکره برای مذاکره و ارتباط با ظالم ترین ظالمین دنیا؟آیا راه حل،مبارزه با مفاسد اقتصادی،زالو صفتان اجتماعی،مرفهین بی درد و سرمایه سالاران غربزده است،یا کرنش و تسلیم در برابر دشمن؟آیا اگر دولت یازدهم دائما از کلید حل مشکلات در سیاست خارجه دم بزند،این سوال را برای اذهان متبادر نمی کند که دولت فعلی،برای حل مشکلات، ساده ترین و سر دست ترین و البته موهومی ترین راه حل معضلات اقتصادی را انتخاب کرده است؟امام خامنه ای می فرمایند:« ما گفته‌ایم "ساخت درونى نظام" باید استحکام پیدا کند؛ ما گفته‌ایم "علم" بایستى رشد پیدا کند؛ ما گفته‌ایم "تولید داخلى" بایستى اساس کار باشد؛ ما گفته‌ایم "نگاه خوشبینانه به استعداد بومى کشور" بایستى جدّى باشد، استعدادها پرورش پیدا کند؛ اینها پایه‌هاى اصلى کار است. وقتى کشورى با تکیه‌ى به استعدادهاى درونى، با تکیه‌ى به ابتکار نیروى انسانى خود، با تکیه‌ى به علم و دانش خود، با تکیه‌ى به ایمان خود و با اتّحاد حرکت میکند، قطعاً به نتایج مطلوب خواهد رسید.»

انقلاب ما،انقلاب تفوق و برتری آرمانها و حقیقت ها بر مصالح و رذایل است،انقلاب فضیلت علیه سود و منفعت است.اینکه امروز زمزمه حذف ام الشعائر(مرگ بر آمریکا) در جامعه پیچیده است و در برخی مکانها اجرایی هم شده است،یک فاجعه بزرگ و یک ارتجاع غیر قابل انکار است.300 هزار شهید ندادیم که پس از گذشت 34 سال از انقلاب،اصولی ترین شعارمان را مورد هجمه قرار دهند و با دیپلماسی لبخند،اصولمان را به محاق ببرند.هوشیار باشیم که سنگر مبارزه را که پس از گذشت سه دهه از انقلاب پیشروی کرده بود و در آستانه صدور انقلاب و الگو شدن برای کشورهای دیگر قرار گرفته بود،به عقب نرانند و ما را مجبور به بازی در زمین خودشان نکنند.به بهانه های واهی سکوت نکنیم و رو به مکتب توجیه و ماستمالی نماز نخوانیم.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مردم شریف و انقلابی ایران؛

سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک شبیه به یک بازی بود که می توانست با برد ما به پایان برسد اما در آخرین لحظات، با وسوسه آمریکا- که کار شیطان وسوسه است- هیئت ایرانی، بازی را واگذار کرد.کشاندن ایران پای میز مذاکره از اهدافی­ست که رژیم امریکا مدت­هاست به دنبال آن بوده تا با تبلیغات رسانه­ای، بیشترین بهره­برداری را از آن داشته باشد. موضوعی که از ابتدای انقلاب، آمریکا به خوبی به آن واقف است تا بتواند بر الگوگیری کشورهای اسلامی از ایرانی که آبروی خود را از «مقاومت» دارد؛ تاثیر منفی داشته باشد و اکنون که انقلاب­های اسلامی نوپای منطقه، به سوی پدرمعنوی خود که همان ایران اسلامی­ست، دست دراز کرده­اند، دیدن تصویر روسای جمهور ایران و امریکا در کنار یکدیگر، می­تواند اقتدار این پدر را در هم بشکند. 

پیرامون سفر اخیر جناب آقای روحانی،لازم است نکاتی را به عرضتان برسانیم:

قتل عام و کودتا

حافظه تاریخی ایرانیان و ملت­های جهان، مملو از خاطراتی­ست آکنده ازاستثمار و استعمار و استحمارملت ها که این کدخدا(!) بر آن­ها روا داشته است.جنایات آمریکا امروز در جهان چون آفتاب در یک روز مهتابی برهمگان واضح و مبرهن است؛برای ذکر گوشه ای از حیوانیت با روکش حقوق بشراین ظالم،می توان به قتل عام ها و حمایت از کودتاها در آمریکای لاتین و ایران،سکوت و هم دستی درکشتار خونبار در اردوگاه­های صبرا و شتیلا،آوارگی میلیون­ها  نفر از مردم سوریه و کشتار این ملت تنها به جرم مقاومت اشاره کرد و در کنار آنها لازم است این سوال را از خود بپرسیم که آیا روزی است که مسلمانی با سلاح آمریکایی از پا در نیاید؟ که رهبر کبیر انقلاب فرمودند:«دولت آمریکا این است که دارید می بینید که مظلوم را- دارد- در هر جا پیدا می کند پوست می کند، هر جا بتواند می رود و بمب سرشان می ریزد، هر چه بتواند ذخائر ملّت ها را می برد، ما بخواهیم روابط با اینها داشته باشیم؟»

 فلسفه انقلاب اسلامی 

آمریکا ظالم است و ما مسلمان،تکلیف چیست؟چرا باید با آمریکا وارد مذاکره و یا ارتباط شویم؟آیا در عملکردش تغییری رخ داده است،نیتش عوض شده است،جنایاتش کمتر شده است؟عذر خواهی کرده است؟شما به عنوان ولی نعمتان انقلاب به ما بگویید،مگر فلسفه انقلاب اسلامی که بار اصلی آن بر دوش شما بوده است،جز مبارزه دائمی با جهانخواران و نظام سرمایه داری و رفاه طلبی و ظلم و کفر و نفاق است؟مگر امام راحل نفرمودند:«من با اطمینان می گویم اسلام ابر قدرت ها را به خاک مذلت می نشاند،اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکی پس از دیگری برطرف و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد...نهضت ملت شریف ایران برای قطع ایادی دشمنان ادامه دارد و تا آمریکا و سایر ابر قدرت ها به ستمکاری و جنایات خود ادامه می دهند،ملت ما به مقابله و مبارزه خود با آنان ادامه می دهد و استقلال همه جانبه خود را با تمام قوا حفظ میکند...مسئله،حفظ اسلام و اصول انقلاب است،مردم ایران ثابت کرده اند که تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند،ولی تحمل شکست انقلاب و ضربه به اصول آنرا هرگز نخواهند داشت».

آیا مذاکره،راه حل مشکلات اقتصادی است؟ 

اگر از مهم ترین مشکلات امروز مسائل اقتصادی باشد،که هست راه حل آن چیست؟آیا راه حل آن در بیرون از مرزهایمان است یا در درون مرزها؟آیا راه حل آن اقتصاد مقاومتی و پیشرفت علمی و انسجام درونی و تقویت بنیان های اجتماعی است،یا مذاکره برای مذاکره و ارتباط با ظالم ترین ظالمین دنیا؟آیا راه حل،مبارزه با مفاسد اقتصادی،زالو صفتان اجتماعی،مرفهین بی درد و سرمایه سالاران غربزده است،یا کرنش و تسلیم در برابر دشمن؟آیا اگر دولت یازدهم دائما از کلید حل مشکلات در سیاست خارجه دم بزند،این سوال را برای اذهان متبادر نمی کند که دولت فعلی،برای حل مشکلات، ساده ترین و سر دست ترین و البته موهومی ترین راه حل معضلات اقتصادی را انتخاب کرده است؟چرا فکر می کنیم با مذاکره،تحریم ها برطرف و مشکلات معیشتی ساماندهی می شود؟اولا مگر ریشه تمام مشکلات اقتصادی تحریم ها هستند،ثانیا مگر ذات آمریکا پس از این همه سال برای ما روشن و آشکار نشده است؟رهبر معظم انقلاب می فرمایند:« تحریمها با مذاکره برداشته نخواهد شد؛ این را من به شما عرض بکنم. هدف تحریمها چیز دیگرى است. هدف تحریمها خسته کردن ملت ایران است، جدا کردن ملت ایران از نظام اسلامى است. مذاکره هم که انجام بگیرد، اگر ملت ایران باز در صحنه باقى باشد و بر حقوق

 

خود اصرار بورزد، این تحریمها وجود خواهد داشت. ملت ایران در مقابل این فکر غلط دشمن چه کار میکند؟...واللَّه که آمریکا از هیچ‌چیز ملت ایران، به قدر مسلمان بودن و پایبند بودن به اسلام ناب محمّدى، ناراحت نیست. او مى‌خواهد شما از این پایبندیتان دست بردارید. او مى‌خواهد شما این گردنِ برافراشته و سرافراز را نداشته باشید؛ حاضرید؟»

دستاورد مذاکره اخیر چه بوده است؟

دستاورد این مذاکرات و تغییر در لحن گفتگو چه بوده؟مقامات آمریکایی چه تغییری در مشی خود به وجود آورده اند؟رئیس جمهور آمریکا سه روز پس از گفتگوی تلفنی با آقای روحانی گفت:همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی علیه ایران روی میز است،«ادر ویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد:«ما می‌توانیم از طریق تحریم‌های فلج‌کننده به اعمال فشار بیشتر بر ایران ادامه دهیم»! کاترین اشتون پس از پایان مذاکره با هیئت ایرانی گفت:«در بسته پیشنهادی 1+5 تغییری ایجاد نشده است!»رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که باید بر شدت تحریم‌ها علیه ایران افزوده شود، تعدادی از نمایندگان کنگره، از جمله «لیندسی گراهام» و «مک کین» با صدور بیانیه‌ای خطاب به اوباما، نوشته‌اند «ما نباید به ایران اجازه بدهیم از چانه‌زنی به عنوان ابزار فریب و خرید وقت استفاده کند.» این کلام امام خمینی(ره) را یادآوری می کنیم که فرمودند:«به گفته قرآن کریم (ابر قدرتان)هرگز دست از مقاتله و ستیز با شما بر نمی دارند مگر اینکه شما را از دینتان برگردانند،ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست ها و آمریکا و شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی مان را لکه دار نمایند.»

انقلاب اسلامی و مستضعفین جهان 

با نگاهی به تحولاتی که اخیرا در منطقه اسلامی ما در حال وقوع است و همینطور در دیگر نقاط دنیا، به چرخش جهان به نفع مستضعفین پی می­بریم. از بیداری اسلامی که همان شعارهای انقلاب ما را در خیابا­های دیگر کشورهای اسلامی جاری ساخت تا بار دیگر به انقلاب اسلامی­مان ببالیم،تا جنبشی که در قلب ایالات متحده درمبارزه با انحصارطلبی­ها و سیاست­های ظالمانه این رژیم سر بر آورد. اما پیش از همه این­ها،این کشورمخالف درجه یک انسانیت،وقتی که ماهیت انقلاب ایران را دریافت و آن را در تضاد با ذات خصمانه خود دید،از همان ابتدا بدنبال نابودی آن به انحاء مختلف برآمد و زمانیکه به هدف خود نرسید،در صدد جلوگیری از انتشار پیام این انقلاب برآمد تا مبادا سرزمین­ها و انسان­های تحت سیطره آن­ها بیدار شوند و منافع و کدخدایی­شان را نابود کنند. که در این راه با ایرانی که خود را «سازش­ناپذیر» و «مقاوم» معرفی می­کرد روبرو شد؛ایرانی که به الگویی برای دیگر کشور­ها تبدیل می­شد. پس بحث مذاکره را پیش کشیدند؛امام خامنه ای(ارواحنا له الفدا) در این مورد می فرمایند:«بحث مذاکره را پیش کشیدند، که ایران بیاید بنشینیم مذاکره کنیم. همین رفتار غیرمنطقى، در این دعوت به مذاکره هم وجود دارد. غرض آنها حل مشکلات و مسائل نیست ،غرضشان یک کار تبلیغاتى است براى اینکه به ملتهاى مسلمان نشان دهند که ببینید این نظام جمهورى اسلامى بود با آن سرسختى، با آن ایستادگى، اما عاقبت مجبور شد بیاید باب مصالحه و گفتگو را با ما باز کند. وقتى ملت ایران اینجور است، شماها چه میگوئید دیگر؟ این را براى خاموش کردن و ناامید کردن ملتهاى سربرافراشته‌ى مسلمان که امروز در بسیارى از کشورهاى اسلامىِ اینها نسیم بیدارى وزیده است و به خاطر اسلام احساس عزت میکنند، لازم دارند.» هم چنین نوع نگاه امام خمینی(ره) به مسلمانان جهان را نباید فراموش کنیم که فرمودند:«ما مسلمانان جهان را مانند مسلمانان کشور خود دانسته و همیشه خود را در سرنوشت آنان شریک می دانیم.»

آیا آزموده را آزمودن،خطا نیست؟

آیا مذاکرات به سود ایران است؟منافع ایران اسلامی را تامین می کند؟آیا آزموده را آزمودن خطا نیست؟مصر پس از سی سال مذاکره به کجا رسید؟با مذاکره به چه دستاوردی رسید که ما هم برای رسیدن به آن،دست به دامن این ابزارشویم؟اگر صرف مذاکره مهم است،مقامات فلسطینی که 21 سال است در حال مذاکره با رژیم صهیونیستی هستند و به جایی نرسیده اند.آمریکا چند ماه پس از مذاکره با سوریه شروع به آتش افروزی در آنجا نمود و همین اواخر هم بیشترین پافشاری ها را برای حمله نظامی به سوریه همین آمریکا می کرد.حقیقت این است که اگر جمهوری اسلامی تا امروز پیشرفتی داشته به خاطر مقاومت و پافشاری بر اصول و آرمان های انقلاب و تقید به اسلام ناب بوده است و لا غیر.

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

 

جناب آقای علی القاصی ، دادستان محترم عمومی و انقلاب شیراز

سلام علیکم

در زمانه ای که انقلاب اسلامی به دنبال برافراشتن پرچم لااله الا الله در سراسر جهان است،متاسفانه هستند مسئولینی که در داخل ساز ناسازگاری می سرایند و با نظرات و تفکرات خود،روند رو به رشد جمهوری اسلامی را دچار خدشه می کنند.صاحب منصبانی که الگوهای برگرفته از غرب را با کلید واژه های اسلامی پیوند می زنند تا لهجه غربی خود را در اذهان عمومی پنهان کنند.اشخاصی که یک روند ثابت از مدیریت غربی را در پیش گرفته اند و در یک بیدار باش همیشگی مراقبند که از آن عدول نکنند حتی اگر با شریعت مبین اسلام در تعارض باشد.

 

آقای القاصی

 

متاسفانه باید به عرضتان برسانیم که در زمان حاکمیت اسلام در این مرز و بوم،در سومین حرم اهل بیت و در دهه پیشرفت و عدالت،توسط شورای سوم اسلامی،طرحی به تصویب رسید که در عین ناباوری مهم ترین هدف انقلاب اسلامی،یعنی عدالت اجتماعی را زیر پا گذاشت و تبعیض را به رسمیت شناخت.مصوبه ای که داد بسیاری از بزرگان و دلسوزان شهر را،از جمله آیت الله ایمانی به صدا در آورد.

 

جناب دادستان

 

طرح هدف 90،برنامه ریزی بلند مدت شورای سوم شهر شیراز بود که در سال 85 جهت پیشرفت فیزیکی شهر در نظر گرفته شد.بنا به آنالیز منتشر شده از سوی سایت رسمی شورای شهر،از مجموع اعتبارات پروژه های هدف 90،معادل 15 درصد در جنوب شهر بوده و مابقی مصروف پروژه های عمرانی-ترافیکی و فضای سبز قسمت مرفه نشین گردیده است . جمع هزینه پروژه های بیست گانه ترافیکی بیش از یکصد و نود میلیارد تومان است که از این رقم آنچه مربوط به پروژه های ترافیکی جنوب شهر می باشد،کمتر از سی میلیارد تومان است.یعنی از این رقم حدود 85 درصد آن در شمال شهر و تنها حدود 15 درصد از بودجه در جنوب شهر هزینه شده است. این در حالی اتفاق می افتد که سیاست های به یک سو کشاندن( وزنه های تجاری ، علمی-فرهنگی (دانشگاه ها) و بهداشتی (بیمارستان های) ) شهر باعث به وجود آمدن این معضلات و مشکلات ترافیکی شده است . و به تبع همین سیاست های غلط ، شاهد دور شدن قسمت های دیگر شهر از مرکز توجهات و توسعه شهری بوده ایم. بماند اینکه در همین سیاست احداث مجتمع های تجاری آن هم بدون در نظر گرفتن پشتوانه ی تولیدی شهر و استان چقدر حرف برای گفتن داریم . از این گذشته از پروژه های 9 گانه فضای سبز مصوب در این طرح،تنها یک پارک در جنوب شهر و 8 پارک دیگر همه در شمال شهر مکانیابی شده بودند. که این موضوع به وضوح تبعیض مدیران را هویدا مینماید . این ها فقط بخش کوچکی از مشکلات این طرح مصوب میباشد که به عنوان نمونه به عرضتان میرسانیم . حرف برای گفتن بسیا ر است و مجال کوتاه...

 

جناب آقای القاصی

 

این گونه موضوعات برای دانشجویان عدالتخواه پیرو امام روح الله غیر قابل پذیرش است که عده ای سرمایه پرست،در بلاد اسلامی،نان جمهوری اسلامی را بخورند و نمک نشناسانه خلاف مشی امام(ره) و رهبری حرکت کنند.ناراحتی فرزندان امام خامنه ای(ارواحنا له الفدا) زمانی مضاعف می شود که می بینیم مصوبین و طراحان این پروژه سراسر تبعیض،اکنون در جامعه با نام اصولگرا شناخته می شوند،با سرافرازی در خیابان های شهر راه می روند و با جسارتی بی اندازه،هنوز از فضاحت خود دفاع می نمایند.امام خامنه ای می فرمایند:" مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد‏، تبعیض‏، و نیز عدالت خواهی است. این پایه مشروعیت ماست. تکلیف ما این است که عدالت را درجامعه مستقر کنیم و این هم جز با مبارزه با فساد و افزون طلبی انسان های مفت خوار و سوء استفاده کن امکان پذیر نیست." و اطمینان داشته باشید که با توجه به این کلام رهبری،دانشجویان عدالتخواه هرگز زیر بار حاکمیت نامشروع افراد غربزده نخواهند رفت.

 

آقای دادستان

 

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز از شما مطالبه دارد که به عنوان مدعی العموم اینگونه موضوعات خلاف عدالت و خلاف قانون به استناد اصل 105 قانون اساسی که می گوید:" تصمیمات شوراها نباید مخالف موازین اسلام و قانون اساسی باشد"را پیگیری کنید و به این گفته امام روح الله که می فرمایند:"بر ما واجب است که اینگونه طرح ها را که به نفع مستضعفین نیست محکوم نمائیم."جامه عمل بپوشانید.از شما می خواهیم که با لحاظ داشتن تدابیری از ادامه این روال در جمهوری اسلامی جلوگیری کنید و نگذارید عده ای از خدا بی خبر، شکاف طبقاتی را در جامعه تعمیق بخشند،نگذارید بیش از این، بر نظام اسلامی هزینه تحمیل

کنند و بر خلاف سیاستهای کلان نظام اسلامی گام بردارند،امیدواریم با پیگیری های جنابعالی در آینده،به جای هدف 96 شاهد هدف مستضعفین باشیم،ان شاالله.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

 

 

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

 

 

 

از:مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

به:مسئولین نهادهای امنیتی استان فارس

سلام علیکم.

مشعوفیم و مفتخر از اینکه در نظامی که مهم ترین  فلسفه تشکبل آن عدالت اجتماعی است و در دهه ای که به نام «پیشرفت و عدالت» نامگذاری شده است،نهادهای امنیتی با حساسیتی تقدیرشدنی و مطابق با آرمان های انقلاب و همسو با منویات امام روح الله(ره) و امام خامنه ای(ارواحنا له الفدا)،به مبارزه و رویارویی با مفاسد اقتصادی و عوامل  آن می پردازند و در این راه مهم و پر افتخار از ملامت هیچ ملامت گری هراسی به دل راه نمی دهند.زمانیکه خبر بازداشت برخی از مدیران دولتی و خصوصی استان را به جرم ...از سخنگوی دستگاه قضا شنیدیم به شما بالیدیم.

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز کمال تشکر و قدردانی را از شما مسئولین امنیتی استان دارد و حساسیت و جدیت شما را در این راه می ستاید و امیدوار است که مسئولین امر در این راه با عزمی جزم تر و گام هایی استوارتر این مسیر پر فراز و نشیب را طی کنند.

همچنین از دستگاه قضا مطالبه جدی داریم که با عوامل مفاسد اقتصادی و متهمین این پرونده ،با جدیت تمام و با ترازوی عدل اسلامی به طور قاطع و به دور از هرگونه جنجال برانگیزی های تبلیغاتی برخی غوغا سالاران،در فضایی آرام و به دور از تنش برخورد کند.

به امید ظهور عدالت گستر گیتی

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز


امام خامنه ای(ارواحنا له الفدا):« هر کس به دنبال تامین عدالت اجتماعی نباشد وجودش در آن مقام نامشروع است.»

با سلام و عرض ادب و احترام

جناب پاک فطرت

حدود یک سال از پیگیری تشکل های دانشجویی پیرامون حل معضل کارتن خواب ها سپری شده است. موضوعی که به حق ادامه روند آن اسلامیت نظاممان را به خطر می انداخت؛ معضلی که انسان بودن برای واکنش در برابر آن کافی است، درعین ناباوری با بی توجهی برخی مسئولین در نظام اسلامی همراه شده بود. اما دلیل نگارش این نامه، مشاهده پدیده کارتن خوابی،هنوز!  و پس از قول های متوالی مسئولین مربوطه و همکارانتان است. هنوز در این نظام اسلامی که برای رسیدگی به مستضعفین آمده است ،هستند کسانی که جز آسمان سقفی و جز خاکها و سنگ لاخ ها فرشی ندارند!همان همشهریان و هموطنان محروم ما، که در سوز سرمای زمستان و گرمای طاقت فرسای تابستان دم برنمی آورند.

جناب والی شهر

تاکنون روش مدیریتی شما و مدیران شهر را بر خلاف مشی امام روح الله(ره) که فرمودند:"اسلام برای مستضعفین آمده است و اول نظرش به آنهاست" دیده ایم. امروز، دیگر جامعه دانشجوئی به خوبی می داند که محرومیت عده ای از مردم جنوب شهر(مانند کوشکک و سعدی و...) از اولیات زندگی، و مرفه بودن عده ای محدود در این شهر، ناشی از سوء مدیریت مدیران شهر نیست، بلکه نشئت گرفته از یک نوع منش مدیریتی است؛ منش و روشی که می گوید خرج کردن عوارض شمال شهر برای ساکنین جنوب شهر شرعا حرام است!!! منش و روشی که برخلاف عالی ترین هدف انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی را زیر سوال می برد و تبعیض را به عنوان یک اصل می پذیرد. متاسفیم که پروژه های مناطق مرفه نشین،هرروز مورد تاکید جنابعالی و همکارانتان قرار می گیرد،اما هنگامیکه بحث رسیدگی به محرومین و بی سرپناهان به میان می آید، تازه روند بروکراتیک و پاسکاری بین ارگان ها آغاز می شود.

جناب شهردار سومین حرم اهل بیت

بهت زده ایم از اینکه چگونه می شود عده ای در نظام برآمده از انقلاب اسلامی که بزرگ ترین آرمانش برقراری عدالت است مسئولیت می گیرند،اما دقیقا در راستای سرمایه برداری و تبعیض قدم برمی دارند، کمترین توجهی به ولی نعمتان انقلاب اسلامی نمی کنند،اما با افتخار نام خود را اصولگرا گذاشته و در خیابان های شهر با سربلندی راه می روند!! 

آقای شهردار 

این موضوع که مسئولین امر،به چند کار تشریفاتی و جزئی به جای اندیشیدن تدابیری برای حل ریشه ای این معضل اکتفا کنند برای ما واضح،مبرهن و غیر قابل توجیه است،همچنین اینکه طبق قانون سایر ارگانها و از جمله فرمانداری در به سامان رساندن این مشکل نقش دارند نیز برای ما روشن است،اما دل ما بیش از دیگر ارگانها،از سنگ اندازیهای مجموعه شهرداری خون است،انگشت نقد و مطالبه ما بیش از دیگر ارگانها به سوی مجموعه شهرداری و بالاخص،جنابعالی است.  

آقای پاک فطرت

بر اساس اصل امر به معروف و نهی از منکر که یکی از مهم ترین رسالت های ماست، برای آخرین بار از شما مطالبه جدی داریم که تا چند روز آینده  و قبل از رسیدن فصل سرما ،به وضعیت اسف بار این بی خانمانان رسیدگی کرده و نتیجه را به عموم اعلام کنید.اگرعملی انجام نشد، منتظر اقدام های بعدی و جدی فرزندان خمینی کبیر در مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز باشید، چرا که اهمال بیش از این در امر محرومین و عیال الله نابخشودنی است.

 

والسلام علی من التبع الهدی 

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

مجمع دانشجویان عدالتخواه  شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز

 

ه گزارش غریو ۱۰ تشکل دانشجویی شهر شیراز هفته گذشته با ارسال نامه ای به اعضای منتخب شورای چهارم شهر شیراز از آنان برای شرکت در نشستی مشترک دعوت به عمل آوردند که این نشست عصر چهارشنبه در سالن مصطفوی دانشگاه شیراز برگزار شد.

متاسفانه علی رغم اینکه از تمامی اعضای منتخب شورای چهارم شهر شیراز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آمده بود و همچنین این موضوع به طرق مختلف به اطلاع آن ها رسیده بود؛ تنها هفت عضو از اعضای منتخب شورای شهر در این نشست حاضر شدند. حال جای این سوال است که با اینکه مقام معظم رهبری بارها بر حضور مسئولان در دانشگاه و جمع دانشجویان تاکید کرده اند، آن دسته از اعضای شورای شهر که در این جلسه غائب بوده اند، این عدم حضور خود و بی توجهی نسبت به دانشجویان را چگونه توجیه خواهند کرد؟

مشروح نشست تشکل های دانشجویی با اعضای منتخب شورای شهر شیراز را به تفصیل در ادامه آمده است.

زهرا یقطین:

برنامه هدف ۹۰ بر اساس مطالعات روز انجام شد

زهرا یقطین در نشست مشترک تشکل های دانشجویی شهر شیراز با اعضای شورای چهارم شهر شیراز گفت: دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی طرح‌ها و برنامه‌های خود در مورد مسائل شهری را به شورای جدید ارائه دهند.

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز تصریح کرد: علاوه بر شاخص‌های عمومی که لازم است شهردار کلان‌شهر شیراز داشته باشد، برنامه‌های وی در حوزه‌های غیرعمرانی از قبیل مسائل شهروندی، آسیب‌های اجتماعی و تحقق سومین حرم اهل بیت (ع) مورد نظر شورا قرار دارد.

یقطین تاکید کرد: برنامه هدف ۹۰ شورای اسلامی شهر شیراز نیز براساس مطالعات و نیازهای روز انجام شده و البته قرار بود تصویب آن به شورای چهارم موکول شود که برخی نقائص در برنامه هدف ۹۶ برطرف می‌شود.

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز افزود: توجه به مناطق جدید الحاق شده به شیراز، لزوم پیشرفت بر مبنای آموزه‌ها و تعاریف اسلامی و توزیع متوازن خدمات در اولویت شورا قرار دارد.

غلامعلی ترابی:

دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما هنوز در زمینه مسائل مدیریت شهری و مسائل شهروندی محتوای بومی تولید نکرده‌اند

غلامعلی ترابی یکی از اعضای منتخب شورای چهارم شهر شیراز در این نشست عنوان کرد: عدالت تنها در سایه آموزه‌های اسلام محقق می‌شود.

ترابی اظهار کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه شهری به سبب آن است که دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما هنوز در زمینه مسائل مدیریت شهری و مسائل شهروندی محتوای بومی تولید نکرده‌اند.

دانشجویان طرح های خود را به شورا ارائه دهند

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید به میدان آمده و نگریستن به مسائل شهروندی از پنجره غیر اسلامی را پایان دهند تا شورا و شهرداری برای مدیریت شهر طرح‌های کاربردی و علمی بومی داشته باشند.

وی از دانشجویان حاضر در جلسه خواست که طرح‌ها و ایده‌های خود را به صورت مدون به شورا ارائه دهند.

اگر منتقدان طرح کارشناسی ارائه دهند،افراد غیر متخصص از عرصه خارج می شوند

ترابی با اشاره به انتقاد دانشجویان از مشاوران پیشین شهرداری و شورا، بیان کرد: اگر شما و امثال شما طرح‌های کارشناسی اسلامی دقیق و ایده‌های کاربردی علمی بومی به شورا ارائه دهید، به تدریج عرصه از افراد غیرمتعهد خالی می‌شود و استاندارد طرح‌ها بالا می‌رود.

محمدتقی ‌تذروی:

پخش مذاکرات شورا در رادیو در دست بررسی است

تذروی ، عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز گفت: پخش مستقیم مذاکرات شورای این شهر از رادیو قابل بررسی است.

خواسته دانشجویان مبنی بر شفافیت تصمیمات شورا و پخش مذاکرات از رادیو در شورا بررسی می‌شود، اما صدا و سیما نیز باید با این امر موافقت کند.

وی در پاسخ به یکی از دانشجویان که گفته تذروی در مورد ممنوعیت ورود خبرنگاران به برخی از جلسات شورا را نقل کرد، افزود: در جلسه با استاندار فارس بیان کردم که در صورت تصویب دوسوم اعضای شورا می‌توان به نحو دیگری اخبار جلسات را به رسانه‌ها داد تا اطلاع‌رسانی کنند.

شهردار فعلی نیمی از کارها را انجام داده است

از نظر بنده شهردار فعلی حداقل نیمی از کارهایی را که باید انجام می‌داده، انجام داده و این نسبت به گذشته بسیار خوب است، اما ای کاش در شیراز به استاندارد افرادی مانند قالیباف و فتاح برسیم.

این گفته وی با انتقاد برخی دانشجویان مواجه شد که قالیباف را فردی تکنوکرات خطاب کردند و اینکه حاکمیت تکنوکرات‌ها و متخصصان بی‌تعهد و مشاوران غرب‌گرا در پروژه‌های شهر شیراز باید پایان یابد.

هاجری:

باید در شیراز شهردارانی در قد و قواره تهران داشته باشیم

محمدرضا هاجری دیگر عضو شورای چهرم شهر شیراز در پاسخ به انتقاد دانشجویان حاضر در جلسه اظهار کرد: آنچه آقای تذروی بیان کردند مثال بود یعنی باید در شیراز شهردارانی در قد و قواره تهران داشته باشیم.

هاجری افزود: بیش از ۷۰ درصد درآمد شهرداری از سه منطقه که بالاشهر خوانده شده، تامین می‌شود و شهروندان آن مناطق انتظار دارند پولی که می‌دهند را در مناطق خود ببینند.

5942

تذروی:

وامدار هیچ کس نیستیم، اگر شهردار بهتری پیدا کنیم اقدام لازم را انجام می دهیم

پس از این سخنان، تذروی ادامه بحث خود را پی گرفت و گفت: شورا در راستای تحقق عدالت اجتماعی طرح‌هایی دارد، اما این را بدانید که ما وامدار هیچ‌کس نیستیم و اگر شهرداری بهتر از پاک فطرت پیدا کنیم، اقدام لازم را انجام می‌دهیم.

آرزوی بالا شهری ها آرامش خانواده های پایین شهری است

وی تصریح کرد: جنوب شهر را نباید تنها در مسائل مادی آن دید، بلکه صمیمیت و آرامشی که در برخی از خانواده‌های این مناطق وجود دارد، آرزوی بالاشهری‌ها است.

تذروی اضافه کرد: در این زمینه البته مدیریت شهری وظیفه دارد در خدمات عدالت را رعایت کرده و پسماند تمام مناطق اعم از کوشکک یا عفیف آباد را به طور یکسان جمع‌آوری کند.

این سخنان تذروی بار دیگر با اعتراض دانشجویان مواجه شد که لذت بردن از صمیمیت و جمع خانوادگی صمیمی در پایین شهر را توجیهی غیرقابل قبول در خدمت نکردن به مردم این مناطق دانستند.

نمایندگان حاضر از تشکل‌های دانشجویی تاکید کردند برخی از هزینه‌های اضافی در مناطقی مانند معالی آباد و … به امور ضروری نقاط محروم شیراز اختصاص یابد.

لزوم دارا بودن برنامه در شورا، ساخت بزرگراه و روگذر برای رونق یک مجتمع تجاری توسط شهرداری و شورا، تغییر ایستگاه قطار برای رونق همان مجتمع و از رونق افتادن دروازه قرآن و نصب بنرهایی با مضامین نامگذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری که بر خلاف توصیه‌های ایشان است، از جمله مواردی بود که دانشجویان در این نشست عنوان کردند.

جمع حاضر نماینده تمام دانشجویان و شهروندان نیست

تذروی مجددا در پاسخ به انتقادات دانشجویان گفت : اقداماتی که در مورد برج تجاری خلیج فارس، زیتون و برخی موارد دیگر اتفاق افتاد، در یک مقطع ویژه و به سبب نیازی بود که شهرداری به نقدینگی داشت.

وی خطاب به دانشجویان گفت: این جمع حاضر نیز نماینده تمام دانشجویان و شهروندان نیستند و باید توجه داشته باشید که به هر حال تمام شهروندان در شهر سهم دارند و هر برنامه‌ای باید با جلب مشارکت همگان به پیش رود.

سید احسان اصنافی

۱۲ درصد هزینه شهرداری در منطقه ۹ شیراز هزینه می شود

سید احسان اصنافی در این نشست عنوان کرد: منطقه ۹ شهرداری شیراز با ۱۰۲ هزار نفر جمعیت، ۸٫۳ میلیارد تومان عوارض داده یعنی با هفت درصد جمعیت شیراز سه درصد کل عوارض را تامین کرده است.از نظر هزینه‌ای که خود شهرداری برای خیابان‌کشی و کارهای داخل شهرداری منطقه انجام داده، ۶٫۶ میلیارد تومان در این منطقه هزینه شده که معادل ۱۲ درصد هزینه کل شهرداری شیراز است.

وی افزود: این هزینه‌ها، تنها هزینه‌های خدماتی است و مواردی مانند پل و … را در این بحث نیاورده‌ایم، چرا که در حوزه معاونت‌های شهرداری است.

اصنافی تاکید کرد: بیشترین سرانه نفر از درآمد عوارض در منطقه ۹ بوده و بعد از آن منطقه هشت (بافت تاریخی) و سپس منطقه یک و رتبه چهارم به منطقه شش رسیده و منطقه دو نیز ضعیف‌ترین منطقه شهرداری بوده است.

تنها ۲۷ درصد از درآمد سال ۹۰ شهرداری از عوارض بوده است

عضو منتخب شورای شهر گفت: در گذشته می‌گفتند ۵۰ درصد درآمد شهرداری از عوارض منطقه یک بوده، ۱۶ درصد منطقه چهار و ۱۳ درصد از منطقه شش، یعنی ۸۰ درصد درآمد شهرداری از این سه منطقه بوده است.در این زمینه باید توجه داشت که تنها ۲۷ درصد از درآمد سال ۹۰ شهرداری از عوارض بوده و با همین شیوه اختصاص بودجه نیز باید حدود ۷۰ درصد بودجه شهرداری را به عموم مردم در تمام مناطق اختصاص داد.

شهرداری متولی مستقیم بحث کارتن خواب ها نیست

اصنافی تصریح کرد: قانون شهرداری شرح وظایف را مشخص کرده و به عنوان مثال متولی بحث کارتن‌خواب‌ها بهزیستی است و شهرداری ۱۷۰ میلیون تومان برای ساخت اردوگاه و دهکده و … هزینه کرده است. شهرداری گرم‌خانه ساخته یا در بسیاری موارد دیگر کمک کرده، اما زمانی که متولی مستقیم امر پای کار نباشد، شهرداری به خاطر اینکه ضابط قضایی نیست، نمی‌تواند کار بزرگی انجام دهد.

برخی از اعضای شورا با مسائل شهر آشنایی ندارند

اصنافی تاکید کرد: بخشی از بدنه شورا در شهرداری کار نکرده و با مسائل شهری آشنایی ندارند و لازم است یک دوره شش ماهه بگذرد تا این اعضا بر کار مسلط شوند. به عنوان مثال برخی از اعضا در مورد مبحث اشتغال سخن گفته‌اند، در حالی که شورای شهر در حال حاضر پارلمان شهری نیست و مدیریت واحد شهری نداریم.

شورا متولی اشتغال و آسیب‌های اجتماعی نیست

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز عنوان اضهار کرد: دستگاه‌ها در مقابل شهرداری و شورا پاسخگو نیستند و شورا متولی اشتغال یا آسیب‌های اجتماعی نیست، اگر چه می‌تواند در این مسائل موثر باشد.

اصنافی تصریح کرد: باید دقت کرد که طرح‌های شهری در زمینه‌ها و ابعاد غیر مستقیمی اثر می‌گذارند، اما این اثرگذاری نباید به معنای تحمیل مسئولیت (در حیطه‌های غیر مرتبط) به شهرداری باشد.

۱۲ میلیارد تومان در منطقه کوشکک هزینه شده است

وی عنوان کرد: پنج شهرک در اطراف شیراز وجود داشته که متولی آن بخشدار مرکزی بوده و به عنوان مثال در انجیره مجوز ساختمان چهار طبقه داده‌اند. جمعیت این مناطق در چهار سال اخیر ۱۰ برابر شده و از ۷۰۰ نفر به ۸ هزار نفر رسیده در حالی که هیچ امکانات و بستر خدماتی نیست و بر ساخت‌و‌سازها نیز نظارتی نشده است. شیب کوچه‌ها به گونه‌ای است که در وسط آن فاضلاب جمع می‌شود و یا کوچه‌هایی دارند که قیف مانند بوده و عرض ورودی آن پنج متر و عرض انتهای آن ۱۰ متر است.

اصنافی ادامه داد: اکنون با الحاق این پنج شهرک در فرصتی شش ماهه یا هفت ماهه می‌گویند چرا کوشکک به این وضع افتاده است، در حالی که این مسائل را باید از بخشداری مرکزی پرسید. ضابطه بخشداری با شهرداری متفاوت است و در این زمینه معضل جدی در خیابان‌کشی و گازکشی و … وجود دارد. شهردار منطقه مربوطه می‌گوید ۱۲ میلیارد تومان در همین منطقه مورد بحث هزینه کرده است.

مسئول مستقیم برخی موارد و معضلات، شهرداری نیست

وی تصریح کرد: بر خلاف آنچه دانشجویان عدالت‌خواه عنوان کردند در کتابچه سال ۹۰ شهرداری بیان شده از ۱۲ پارک یکی در قصرالدشت، یکی در ابیوردی، یک مورد تکمیل در دروازه قرآن و مابقی در مناطق ۵، ۷، ۹ و سه بوده است.

عضو منتخب شورای چهارم شهر شیراز در پایان ابراز کرد: ما هنوز در شورا مستقر نشده‌ایم و با تایید مشکلاتی که مردم دارند باید تکرار کنیم که مسئول مستقیم برخی موارد و معضلات، شهرداری نیست.

ابراهیم شعرا:

شورا تمام پیشنهادات انتخاب شهردار برای شهر شیراز را به دقت مطالعه می‌کند.

ابراهیم شعرا یکی دیگر از اعضای منتخب شورای چهارم شهر شیراز در این نشست عنوان کرد: کسانی که برای انتخاب شهردار پیشنهادی دارند آن را به شورا ارائه دهند و مطمئن باشند که شورا با بررسی دقیق عملکرد، توانمندی و سوابق افراد این موارد را در تصمیم‌گیری خود لحاظ می‌کند.

کل نارضایتی مردم به مسائل شهری باز نمی‌گردد

وی با اشاره به سخنان دانشجویان در مورد محرومیت‌ها و فقر در برخی مناطق شهری افزود: کل نارضایتی مردم به مسائل شهری باز نمی‌گردد و برخی موارد در خارج از حیطه مسائل شهری است.

بیشتر اعضای شورا با مسائل جنوب شهر آشنایی دارند

شعرا ادامه داد: بیشتر اعضای منتخب شورا با مسائل جنوب شهر آشنا هستند و حتی رای خود را از همان مردم گرفته‌اند و وظیفه دارند به آنان خدمت کنند.

برنامه اجرایی چهار ساله شورا در دست تدوین است

وی اضافه کرد: ما در برنامه و اهداف خود توجه به مناطق کم‌برخوردار را به عنوان اولویت مطرح کرده و توزیع متوازن، حل معضل بافت تاریخی و توجه به معماری اسلامی را با برگزاری همایش‌ها و استفاده از نظرات کارشناسان فن دنبال می‌کنیم.

شعرا خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامه اجرایی چهار ساله شورا در دست تدوین است و پس از تکمیل موارد آن به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

ساخت مسکن مطابق با آموزه‌های اسلامی در اولویت شورا قرار دارد

وی با تایید برخی از انتقادات دانشجویان در مورد برج‌سازی‌های افسارگسیخته در شهر شیراز گفت: توجه به ساخت مسکن مطابق با آموزه‌های اسلامی و حل برخی مشکلاتی که به واسطه مرتفع‌سازی‌های بی‌ضابطه در گذشته ایجاد شده، در اولویت شورا خواهد بود.

شعرا در مورد برخی سخنان دانشجویان که لزوم ساده‌زیستی، صداقت و مردمی بودن اعضای شورا را عنوان کردند نیز ابراز داشت: وضعیت دریافتی اعضای شورا از قوانینی تبعیت کرده و اگر برخی اعضا در دستگاه‌های دیگر شاغل باشند، از همان دستگاه به شورا مامور شده و حقوق خود را نیز از دستگاه مربوطه دریافت می‌کنند

به گزارش پایگاه دانشجویان انقلابی؛ عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی اذعان داشت: یک ذهنییت نه چندان صحیح وجود دارد که عدالتخواهی نام یک جریان دانشجویی است در حالی که اینگونه نیست. تفاوت اصلی عدالتخواهی با سایر تشکل ها در این است که عدالت خواهی برای ما یک سیر از تولد تا مرگ تعیین می کند و این نیست که فقط در دوران دانشجویی مقید به یک نوع نگاه و یک سری اعمال باشیم. عدالتخواهی فقط یک جریان سیاسی نیست؛ عدالتخواهی در تمام عرصه های زندگی برای ما برنامه دارد و به عنوان یک مقطع از زندگی نیست. عدالتخواهی یک نوع سبک زندگی است یعنی روش زندگی یک فرد عدالتخواه با دیگر افراد متفاوت می باشد.

وی ادامه داد: برای تصمیم گیری در مورد بایسته های عدالتخواهی در اولین گام باید در مورد فضا و محیط عدالتخواهی بررسی کنیم. وقتی میگوییم بایسته عدالتخواهی؛ یعنی عدالتخواهی باید در کجا باشد.
کدیور بیان کرد: اولین مرحله عدالت خواهی، عدالت فردی است؛ یعنی رعایت عدالت در حق نفس خودمان؛ عدالت فردی یعنی اول خودت را اصلاح کن بعد به اصلاح جامعه بپرداز.کسی که خودش مشکل نفسانی دارد، توانایی اداره نفس را ندارد و بلد نیست از نفس خودش مطالبه کند ولو اینکه دبیر جنبش عدالتخواه هم باشد، عدالتخوه نیست.
از این نکته غافلیم که همه ما پادشاه جسم و روح خود هستیم، تمام کائنات عالم اصغر است ولی انسان عالم اکبر است. در مانیفست جنبش عدالتخواه دانشجویی ممانعت از انحراف انقلاب اسلامی به عنوان وظیفه اصلی ذکر شده برای همین یک اصل در عدالتخواهی، آرمانخواهی است.

دبیر اسبق مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز ابراز کرد: در نگاه عدالتخواهانه دو نوع انقلاب اسلامی وجود دارد؛ یکی انقلاب اسلامی نفس است و دیگری انقلاب اسلامی به معنای سیاسی و آن چیزی که برداشت ما از آن است. کسی نمیتواند در خدمت انقلاب اسلامی به مفهوم سیاسی آن باشد مگر اینکه در نفس خودش یک انقلاب اسلامی رخ بدهد.کسی که در نفس خودش انقلاب کرد می تواند خادم انقلاب اسلامی امام خمینی باشد و لا غیر

وی تاکید کرد: عدالتخواهی پله پله می باشد و قائل بودن به مراتب عدالت، مهمترین اصل عدالتخواهی است. همچنین مراتب عدالت همزمان و با هم باید اجرا شوند.
عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی اضافه کرد: تفاوت دوم در این است که نوع نگاه یک عدالتخواه به جامعه سیاسی با دیگر افراد متفاوت است.یک فرد عدالتخواه بین دو مقوله انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی تفاوت قائل است. اشتباهی که طیف مذهبی اغلب در تحلیل هایشان می کنند این است که بین امور منتسب به انقلاب اسلامی و امور منتسب به جمهوری اسلامی تفاوت قائل نمی شوند.

وی ادامه داد: وقتی که یک عدالتخواه می گوید انقلاب اسلامی به مفهوم یک اتفاق سیاسی در بهمن ۵۷ نیست.انقلاب اسلامی یعنی انقلابی که در پی حاکمیت توحید است و هدف همه انبیا و اولیا تحقق انقلاب اسلامی است. انقلاب اسلامی تمام اولیاء و انبیا یکسان است.طبق تعریف تاریخی تمام این انقلاب ها به یک روش ایجا و به یک روش از بین رفته اند.پس وقتی که شهید آوینی می گوید ما فرزندان انقلاب اسلامی هستیم و نه جمهوری اسلامی؛ به همین مبحث اشاره می کند.

کدیور تصریح کرد: در نگاه عدالتخواهانه جمهوری اسلامی خادم انقلاب اسلامی است؛ یعنی در عصر کنونی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی آن را در ظرف جمهوری اسلامی می‌ریزیم. پس تقدس جمهوری اسلامی در این است که به انقلاب اسلامی خدمت کند و در صورتی که اینگونه نباشد تفاوت جمهوری اسلامی ایران با دیگر جمهوری های اسلامی چیست؟
وی گفت: وقتی اتفاقی در جامعه می افتد یک عدالتخواه نگاه می کند تا ببیند این اتفاق مربوط به جمهوری اسلامی است یا انقلاب اسلامی. جمهوری اسلامی مدل های مختلفی دارد و هر دولتی یک نوع جمهوری اسلامی را برقرار می‌کند و تعریفی خاص از جمهوری اسلامی ارائه می دهد اما انقلاب اسلامی واحد است، چالش ها،فرصت ها،تحدید ها، نحوه تشکیل و نابودی آن هم واحد است.

دبیر اسبق مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز افزود: سومین تفاوت به تعریف عدالت بر میگردد که عدالت در تفکر سازمانی چه تفاوتی دارد. وقتی می‌گوییم هدف عدالتخواهی، انقلاب اسلامی است و وقتی که فهمیدیم که انقلاب اسلامی یعنی انقلاب توحیدی، یعنی که عدالتخواهی یک جریان سیاسی عمیقا توحیدی است که بر مبنای یکی اصول دین کار می کند و ریشه در اصول دین دارد. اگر عدالت نباشد خداوند در هستی شناخته نمی شود و معاد فلسفه خودش را از دست می دهد. اصول دین همه بر پی عدالت قرار داده شده است. در نگاه ما عدالت هدف تمام پیامبران الهی است.

کدیور اظهار داشت: قرآن می فرماید که جنس و انس را فقط برای عبادت آفریدیم؛ آیا پرستش در محیطی که تبعیض، فقر، شکاف طبقاتی، ظالم و مظلوم در آن هست و به یک معنا عدالت وجود ندارد ممکن است؟ آیا انسانی که استثمار و استحمار می‌شود، می تواند خدا را پرستش کند ؟ پرستش خدا در صورتی امکان پذیر است که استعداد های انسان در محیطی سالم شکوفا شوند و با پرستش خدا انسان به کمال برسد. هدف از عدالت اجتماعی این است که جامعه ای بوجود بیاید که در آن خداوند به درستی پرستش شود.نگاه ما به عدالت ، کمال انسان است و اینکه انسان به سعدات خود برسد. طبق روایات اساس تمام احکام اسلام عدالت است.

وی تاکید کرد: علت مخالفت ما هم با روند پرشتاب و قارچ گونه ساخت مجتمع های تجاری همین است که موجب ترویج روحیه اسراف، شکاف طبقاتی، فقر، فاسد شدن انسان ها، عدم پرستش خدا در جامعه می شود و سبک زندگی را تغییر می دهد.
این فعال دانشجویی ادامه داد: فلسفه قیام حضرت حجت(عج) عدالت است و قیام ایشان عدالتخواهانه است. نگاه عدالتخواه به انقلاب اسلامی و مقوله جمهوری اسلامی بحث مشروعیتی است. هدف حکومت اجرای عدالت است و اگر جامعه و حکومتی به تعمد در اجرای عدالت کوتاهی کند؛ طاغوت است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخوه دانشجویی عنوان کرد: مهمترین اصل عدالتخواهی نفی محافظه کاری است. طبق نگاه عدالتخواهانه محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است و تفکر عدالتخواهانه با آن مبارزه می کند؛ زیرا باعث بالا رفتن هزینه مطالبه عدالت می شود. اگر محافظه کاری کنیم و جلوی یک فساد کوچک در جامعه را نگیریم؛ این فساد آنقدر باز می شود که جامعه آن را می پذیرد و تبدیل به قانون می‌شود و در این شرایط هزینه عدالتخواهی بالا می رود و مبارزه با فساد مشکل می‌شود. وقتی که محافظه کاری در جامعه رشد کرد ، فساد به راحتی رخ می دهد و از هیچ کس صدایی بلند نمی شود.
وی افزود: شهید مطهری در کتاب “آینده انقلاب اسلامی” می‌فرمایند «اگر انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بخواهد عمر کند باید به جریان های عدالتخواه ارج بگذارد و آن ها را تقویت کند.» یک دانشجو به عنوان وجدان بیدار جامعه باید جریان های موجود را نقد کند و بایسته نقد عدم محافظه کاری است.

کدیور تصریح کرد: برای ما مهم نیست کسی که نقدش می کنیم چه کسی است، مهم این است که وی در پروسه حرکت اسلام به سوی حکومت جهانی و در پروسه خدمت به انقلاب اسلامی چه جایگاهی دارد. اگر جایگاه مثبتی دارد ما دستش را هم می بوسیم ولی اگر جایگاه منفی دارد قائل به تقدس و احترام برای وی نیستیم. مبانی تقدس در نگاه عدالتخواهانه فقط و فقط خدمت به اسلام و اجرای احکام اسلام است. هرکسی در هر مقامی به اسلام خدمت کند و برآیند کارش به حکومت توحید و اسلام ناب برسد مقدس ومحترم است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد: در نقد، اصول امر به معروف و نهی از منکر باید رعایت شود؛ یعنی اول باید صحت موضوع و منشاء آن را مشخص کرد. عمل خلاف باید همزمان با سه چیز مخالف باشد : قانون اساسی، نگاه و اندیشه امام خمینی و نگاه رهبری و اگر در نزد یکی از اینها خلاف نبود کار جایی گیر دارد نباید عجولانه عمل کردو باید تحقیق کرد.
وی ادامه داد: اگر اثبات شد یک عمل با هر سه موارد فوق مخالف است، انحرافش آشکار است و موظفیم طبق مراحل امر به معروف و نهی از منکر با ان برخورد کرد.اگر این عمل فساد در جامعه منتشر شده بود برخورد هم باید در همان سطح باشد ولی اگر منتشر نشده بود به صورت خصوصی برخورد شود و اگر قلدری کرد روبروی مستکبر باید استکبار کرد و اینجاست که بحث کار اجتماعی مطرح می شود. ما در نقد ولو اینکه به ضرر خودمان باشد حرفمان را صریح می‌زنیم.