مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

مهم این است که ما تکلیفی ادا می‏کنیم؛ تکلیف ما این است که در مقابل ظلمها بایستیم، تکلیف ما این است که با ظلمها مبارزه کنیم، معارضه کنیم، اگر توانستیم آنها را به عقب برانیم که بهتر، و اگر نتوانستیم به تکلیف خودمان عمل کردیم. اینطور نیست که ما خوف این را داشته باشیم که شکست بخوریم. اولاً که شکست نمی‏خوریم؛ خدا با ماست، و ثانیاً بر فرض اینکه شکست صوری بخوریم شکست معنوی نمی‏خوریم، و پیروزی معنوی با اسلام است، با مسلمین است، با ماست.

نامه به رئیس قوه قضائیه در مورد طلبه سیرجانی

يكشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۱، ۰۸:۲۴ ق.ظ

بسم الله ارحمن الرحیم

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ

محضر آیت الله آملی لاریجانی  رییس قوه ی قضاییه ی جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

حضرت آیت الله همانطور که میدانید ، مدتیست که از اعلام حکم دادگاهی طلاب امر به معروف و ناهی از منکر (حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی و  محسن شیرازی ) میگذرد ، حکمی که قلب امت حزب الله را به درد آورد و سوالهای زیادی را در اذهان به وجود آورد .

حضرت آیت الله

طبق اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،دادخواهی حق مسلم هر فرد و امر به معروف و نهی از منکر نه فقط به عنوان یک حق،بلکه به عنوان وظیفه ای همگانی و متقابل برای عموم جامعه ی اسلامی تعریف می شود. شرع مقدس اسلام نیز بالاترین درجه ی امر به معروف را خطاب به مسئولین حکومتی قرار می دهد . همچنین مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل اجتماعات و راهپیماییها بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است. بنابراین اصولا مردم در ایران در قالب شروط تعیین شده در قانون اساسی حق اعتراض مدنی را خواهند داشت.

شهید بهشتی هم که خود در مقام دستگاه قضایی بودند، با بیان اینکه انتقاد از همه مسئولان نظام در هردرجه که باشند آزاد است، تصریح می کنند :"انتقاد سازنده و دلسوزانه از مسئولان در تمام سطوح برای همه آزاد است ، شما مردم ایران مطمئن باشید که ما احدی را بدلیل انتقاد از خودمان یا انتقاد از دست اندرکاران دیگر جمهوری اسلامی به هیچ عنوان نمی گذاریم کسی تعقیب و تهدید کند ."

حال سوالی که پیش می آید این است که برخورد های خلاف قانون و اخلاق و سلیقه ای از طرف برخی ضابطین و قضات در دستگاه قضا چه جایگاهی دارد و لازم است که روشن کنید موضع جناب عالی و قوه ی قضاییه در قبال این نوع اعمال خلاف شرع و قانون چیست ؟

جناب آقای لاریجانی ، ورود افراد نظامی به حوزه ی علمیه جهت دستگیری مدعو در تحصنی علیه بدحجابی و شکستن حرمت این مکان مقدس به هیچ دلیلی موجه نیست که شاید پس از حمله ی ساواک به مدرسه ی فیضیه ی قم مشابه دیگری نداشته باشد .

آیا دستگیری ، حبس چهار ماهه ی بدون محاکمه و ممنوع الملاقات بودن ، آن هم در مورد طلبه ای که در جایگاه امر به معروف و شان یک ناهی از منکر در جمهوری اسلامی قرار گرفته و به آن شهرت یافته ، بدون تفهیم اتهام و حتی پاسخگویی به افکار عمومی ، باعث سرخوردگی و به انزوای کشاندن امت دل سپرده به انقلاب و فرزندان عدالت خواه ولایت نمی شود؟

آیا اتهاماتی خلاف واقع و غیرقابل باور  چون تشویش اذهان عمومی ، اخلال در نظم عمومی و توهین به مقامات قضایی با حکم نا عادلانه سه و نیم سال حبس ، توجیه گر مناسبی برای حذف  مهره های انقلابی و مبارز از صحنه ی مجاهده با مفساد اقتصادی و بی عدالتی خواهد بود ؟

حضرت آیت الله ، مقاربت زمانی دستگیری طلبه ی سیرجانی و آقازادگان آیت الله هاشمی رفسنجانی ،فتنه جویانی که در ایام فتنه ی پس از انتخابات  88 خون به دل حزب الله و امامنا خامنه ای (مد ظله العالی) نمودند و ناز و نوازش های قوه ی قضاییه در رفتار با ایشان ، به این شائبه دامن نمیزند که قوه ی قضاییه وامدار اشخاص صاحب ثروت و قدرت و نفوذ است و تیغ تیز عدالتش برای مستضعفین و پابرهنگان آخته است ؟

 جناب آقای لاریجانی لطفا پاسخگو باشید ، چرا بعد از چندین سال پیگیری مطالبات عدالت محور طلبه ی سیرجانی ، فقط حکم دستگیری ایشان از طرف قوه ی قضاییه منتشر میشود و از پیگیری اصل موضوع ، یعنی فساد و زمین خواری های منظور خبری درج نمی شود و نتیجه ی قضایی آن برای افکار عمومی اطلاع رسانی نمی شود؟

در پایان مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز نگرانی خود را از  تحت شعاع قرار گرفتن وارستگی و آزادگی قوه ی قضاییه در برابر افراد و سلیقه ها ابراز میدارد و خواستار شفاف سازی و پاسخگویی مسئولین امر در این رابطه می گردد .

و للدار الاخرة خیر لمن اتقی

 

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

  • جنبش عدالت خواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی