مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

امروز مشروعیت من و شما به برقراری عدالت است. امام خامنه ای (ارواحنا له الفدا)

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

مهم این است که ما تکلیفی ادا می‏کنیم؛ تکلیف ما این است که در مقابل ظلمها بایستیم، تکلیف ما این است که با ظلمها مبارزه کنیم، معارضه کنیم، اگر توانستیم آنها را به عقب برانیم که بهتر، و اگر نتوانستیم به تکلیف خودمان عمل کردیم. اینطور نیست که ما خوف این را داشته باشیم که شکست بخوریم. اولاً که شکست نمی‏خوریم؛ خدا با ماست، و ثانیاً بر فرض اینکه شکست صوری بخوریم شکست معنوی نمی‏خوریم، و پیروزی معنوی با اسلام است، با مسلمین است، با ماست.

نامه سرگشاده به شهردار شیراز

سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۱، ۰۹:۳۱ ب.ظ

 جناب آقای پاک فطرت، شهردار محترم شیراز

ضمن عرض سلام و ادب

همانطور که در جریان هستید چند ماهی است که با سرد شدن هوا تعدادی از دانشجویان شیراز بنا بر وظیفه انسانی و اسلامی و انقلابی خود به تکاپو افتادند تا وضعیت نابسامان کارتن خوابها را به کمک مسئولین شهر بهبود ببخشند. دانشجویان بودند که با شناسایی مناطق سکنای خیل عظیمی از کارتن خواب ها  این اوضاع وخیم را به تمام مسئولین (شهردار،استاندار،فرماندار،نمایندگان مجلس و...) گزارش دادند و طی مطالبات جدی تقاضای سروسامان دادن به این شرایط بحرانی را داشتند .  در این بین تمام مسئولین در کسوت های مختلف وعده جمع آوری و رسیدگی به بی سر پناهان شهر را دادند! اما هیچ یک به وعده ی خود که انجام این امور تا پایان آذر ماه بود وفا نکردند!!!

 در این میان نکته ای که نمی توان چشم بر آن بست تناقضی است میان سخنان قبل و اخیر شما در مواجهه با مطالبه به حق دانشجویان بعنوان مرجع اصلی رسیدگی به اوضاع خیابانگردها و کارتن خوابها. جنابعالی و شهرداری شیراز وعده جمع آوری و رسیدگی به کارتن خوابها را می دهید که این  یعنی شهرداری مطلع است  که در این شرایط  زمستانی آب و هوای شیراز ، شبها انسانهای بی خانمان بسیاری وجود دارند که تا صبح در تکاپوی زنده ماندن و مقابله با سرمای زیر صفر سرگردان کوچه های شهرند و  لازم است جهت جلوگیری از حاد شدن شرایط این انسانهای بی پناه بعنوان کوچک ترین وظیفه،حکومت اسلامی در فکر فراهم آوردن حداقل شرایط زنده ماندن ایشان شامل محل خواب گرم و غذا باشد! لیکن جنابعالی علی رغم تعهدی که سابقاً به دانشجویان بعنوان نماینده مستضعفین جامعه و بلند گوی گفته های دل این حقیر ترین افراد جامعه داده بودید ، در مصاحبه ی اخیر خود با پایگاه خبری شیرازنا فرمودید:

اگر چهار تا کپرنشین هم آمد کسی نباید توقع داشته باشد برویم به آن‌ها غذای گرم بدهیم، ما به این چیزها اعتقاد نداریم بلکه آنها را جمع می‌کنیم چه برخی خوششان بیاید یا بدشان بیاید."           

." اگرکپرنشینی هم آمد شک نکنید یا دنبال زمین است یا چیزهای دیگر"                               

جناب آقای شهردار

انگشت به دهان مانده ایم که بعد از توضیحات بسیار در معرفی و شناساندن خیابان گردان بی خانمان که شهرداری اگر اراده یا برنامه ای برای جمع آوری یا ساماندهی آنان داشت تاکنون انجام داده بود و کار به پیگیری دانشجویان نمی رسید چطور بحث را به وادی کپر نشینی و برخی عوارض افراد سوء استفاده گر می کشانید و از وضعیت تعداد زیادی بی خانمان کارتن خواب غفلت می کنید و تعیین تکلیف هم می کنید که کسی نباید توقع داشته باشد که به آنها غذا بدهیم .

جناب پاک فطرت شهردار محترم شیراز

 جمع دانشجویان مذکور طی پیگیریهای متعدد و جلسات مختلف وجود تعداد زیادی از مردمان بی سرپناه و خیابان گرد را به شما اطلاع دادند که از طریق جمع آوری مواد بازیافتی روزگار می گذرانند و شبها در کوچه پس کوچه های شاهچراغ و سنگ سیاه و .... راه می روند و دستها به هم می مالند و هاها میکنند یا در خرابه ها و پارکها اتشی می افروزند تا بر سرما غلبه کنند ، تا صبح برسد و روزی دیگر بر تعداد روزهای زندگی پر زجرشان افزوده شود

و شما نیز وعده پیگیری و رسیدگی به امورات  افراد را دادید .

لیکن در مصاحبه اخیر خود خاصه آنجا که فرمودید اینها بدنبال زمین آمده اند نشان دادید که با این مسئله نه بعنوان یک مسئله انسانی که بعنوان یک دعوای سیاسی برخورد کرده اید و بسان سیاستمداران مغلطه گر بحث را به موضعی نادرست که خود نیک به اصل آن واقفید کشانده اید ،آخر ما نفهمیدیم کارتن خواب بی نوا که از جامعه بی مهر توقع گوشه چشمی توجه هم ندارد،چطور طمع به زمین ها و یا چیز دیگری از  داشته های شهر را کرده است ؟

جا دارد گفته شما را به عنوان لطیفه برتر سال مورد تقدیر قرار داد .

در جایی دیگر در کلامی طنز گون و در تضاد با سخنان قبلی اساسا وجود کپرنشینی و حاشیه نشینی را انکار کرده و گفته اید که هیچ کپرنشینی در شهر وجود ندارد . باید خدمتتان عرض کنیم که ما این جمله شما را توهین به شعور مردم تلقی کرده و انکار شما  علی رغم واقعیاتی که مردم شاهچراغ و سنگ سیاه و بلوار 9 دی و .....  میبینند را ناشی از تعمد جنابعالی نسبت به تغافل در موضوع ضعفا و محرومین کارتن خواب می دانیم .

جناب مسئول در حکومت اسلامی

حال که طبق مصاحبه اتان خوشایند دیگران برایتان مهم نیست بگذارید ما نیز خوشایند شما و مسئولین شهر را کنار گذاشته و رک گویی پیشه کنیم و چنین نقل کنیم که : اگر مسئولین ما و مجموعه تحت مدیریت شما توان و اراده جمع آوری کارتن خوابهای شیراز که روز به روز به جمعیت آنان افزوده می شود را دارد بسم الله . موعدی رسمی مشخص کنید و جمع کنید این بنده های خدا را  ، لیکن تنها یک هفته پس از جمع آوری شما اگر نمونه ای از این افراد در شهر مشاهده شد استعفا نامه خود را به محضر مردم مستضعف نوشته و ترک پست و صندلی کنید ، که ما یقیناً و مطمئناً می گوییم بعلت نبود امکانات مورد نیاز شامل  : مکان ، امکانات درمانی ، امکانات ترک اعتیاد ، امکانات تامین غذا و دارو و...  تنها همان حرکات نمایشی که تاکنون به اسم جمع آوری کارتون خوابها انجام شده انجام میگیرد و پس از پایان طرح نمایشی دوباره همان آش و همان کاسه .

 شهرداری ها و ادارات مختلف مربوطه اگر توان نگاهداری این بی نوایان و بنده های ضعیف خدا را داشتند که کار به شبگردی و اعتیاد و هزار فضاحت دیگر نمی کشید ، خوابگاههای با ظرفیت مشخص  برای بی خانمانها درست میشد و حداقل این بیچارگان روزگار شبهای سرد  زمستان این همه شکنجه و تازیانه های  بی مهری زمستانه دلهای ما مردم بی تفاوت و مسئولین غافل از وضعشان  را بر بدنهای خود نوش جان نمی کردند و براستی مگر تاکنون از این طرحهای نمایشی جمع آوری خیابان گردها کم اجرا شده است ؟؟؟؟

جناب پاک فطرت

طرح گرمخانه که دانشجویان بعنوان راه حل کوتاه مدت نجات کارتن خوابها ، این زیر چرخ ماندگان روزگار  متواضعانه خدمتتان ارائه دادند ، طرحی علمی و اجرایی است که هم اکنون در تهران و دیگر شهرها در حال اجراست که شامل چادر هایی جهت توزیع غذا و خوابگاهی موقتی دارای بخاری و امکانات گرمایشی است.گرم خانه ها معمولاً در پارکها و خرابه های محل اقامت ایشان سر پا می شود و حداقل فایده آن فراهم کردن کمترین امکان حیات یعنی نمردن بعنوان خرد ترین وظیفه حکومت اسلامی است که البته یک راه حل اضطراری است و برای حل کل ماجرا باید فکر دیگری کرد  لیکن شما عدم اعتقاد خود را به این روش اعلام کردید و گویی راه حل بهتری دارید ، جمع آوری  .

ما قصد ، توان و اجازه تصمیم گیری در جایگاه شما مسئول امر را نداریم و فردای پس از مسئولیت در برابر مردم و خدای متعال پاسخگوی اعمالتان نیستیم لیکن بعنوان نماینده ولی نعمتان شما که لقب خمینی کبیر به مردم مستضعف است ناظر عملکرد شما در موضوع کارتن خوابهای شهر شیرازیم .

خط قرمز ما همانگونه که خدمتتان ارائه کردیم خبر مرگ حتی یکنفر از این افراد در اثر سرما در کوچه پس کوچه های شیراز ، سومین حرم اهل بیت است .

جناب پاک فطرت شهردار محترم شیراز

محل زندگی افراد را نمی توان نشان از نوع تفکر فرد در نظر گرفت لیکن  عملکرد افراد است که می توان بر اساس آن تفکر را مورد بررسی قرار داد.اگر جاده سر راه خانه شهردار بدون مطالعات ساده شهری به چهار راه تبدیل شود و پس از مدتی با پشت چراغ ماندن و ایجاد ترافیک کیلومتری و نارضایتی تعداد زیادی از مردم  تصمیم به برچیده شدن آن گرفته شود لیکن جمعیت دوهزار نفری کارتن خوابهای این شهر که تعداد قابل توجهی از آنان جوانان و زنها هستند علی رغم اعلام عمومی توسط سازمانهای زیر دست نادیده گرفته شود  یعنی مسئولیتی در قبال قشر مستضعف و محروم جامعه بر دوش مسئولی حس نمی شود لیکن اولویتهایی غیر از نیازهای مردم شهر در ذهن مسئولین شهر جای گرفته است  تا جایی که بر خلاف فلسفه ایجاد حکومت اسلامی آنچنان دچار غفلت و فراموشی شده اند که مردمانی در این شهر  شبها با سرما و مرگ دست و پنجه نرم می کنند و برخی مسئولین آسوده سر بر بالین می گذارند و روزها در جلسات کاری خود به فکر آباد کردن سمت خاصی از شهر هستند و غافل از وضع سمتی دیگر .

 در این رابطه شما را به این کلام امام روح الله ارجاع می دهیم که در این باب می فرمایند :" خدا نیاورد  آن روزی را  که سیاست ما وسیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و رو آوردن به حمایت از سرمایه دارها گردد و اغنیا و ثروتمندان از اعتبار و عنایت بیشتری برخوردار بشوند ، معاذالله  که این با سیره و روش انبیا و امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین(علیهم السلام) سازگار نیست... گمان نمی کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد...

جناب شهردار سومین حرم اهل بیت

از میان تمام مسئولین محترم شهری و استانی (شهردار،استاندار،فرماندار،نمایندگان مجلس و...) که پس از پیگیریهای دانشجویان  تنها وعده جمع آوری کارتن خوابها را داده اند !! جنابعالی تنها مسئولی بودید که ترجیح دادید به این مهم بی توجهی کرده و حتی در مصاحبه رسانه ای صورت مسئله را پاک کنید .

در هر حال توصیه دانشجویان عدالتخواه این است که  شما را به خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس که در راه  دفاع از محرومین و مستضعفین ریخته شده قسم در نگرش خود تجدیدنظر نموده و هرچه سریعتر در صدد جبران گذشته برآیید. در این خصوص مسئولین زیر مجموعه خود  که بیشتر از تمام ارگان های دیگر در این مهم اهمال نموده است را سریعاً مکلف به پیگیری اوضاع بحرانی این بی خانمان ها کنید و طبق وعده ای که داده شده بود گرم خانه هایی با ظرفیت کافی تجهیز کرده و وظیفه انسانی و اسلامی را در این مهم به انجام برسانید یا چاره ای دیگر جهت ساماندهی وضع آنان بیاندیشید و اجرایی کنید در اینصورت دانشجویان عدالتخواه را برادران کوچکتر که نه فرزندان خود بدانید و کمک ایشان در به انجام رساندن این مهم را نیز در محاسبات خود لحاظ کنید .

 البته تکلیف به ما جمع شیفته مرام حضرت روح الله امر می کند که گزینه دیگر را در صورت عدم اجرای وظیفه شهرداری مطرح کنیم  و آن  اینکه در صورتی غیر از عدم اجرای تکلیف شهرداری در این مهم  دانشجویان مکلفند مراتب اعتراض خود به روند عملکرد شهرداری و مخصوصا جنابعالی را بنا بر بند میم وصیت نامه امام خمینی(ره) در صحنه  پاسخ گویند.                                 

و للدار الاخرة خیر لمن التقی


مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

 

  • جنبش عدالت خواه

نظرات  (۱)

دوستان این بحث به ویژه کپرنشینی و تکدیگری و حضور معتادان باید از طریق شورای شهر و فرمانداری پیگیری شود و اون ها بودجه ای در نظر بگیرند وگرنه شهرداری در جهت جمع اوری تکدیگران تلاش زیادی کرده و در این موارد هم باید بودجه اجرایی از فرمانداری و شورا داده شود نه تنها شهرداری که با اوضاع کنونی دست به گریبان اقتصادی است...ضمنا ما نیز دانشجویان بسیجی حامی شهردار هستیم و پشت ایشان....انصاف را رعایت کنید و این خواسته را از فرمانداری و شورا و استانداری طلب کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی